Progetto SEE-VET

SEE-VET is a 24 month Erasmus + project that expects to improve VET Teachers’ and Students’ emotional and social literacy, as well as self-awareness, empathy, resilience, and assertiveness. Under the five SEE lenses, SEE-VET will favorably influence VET teachers’ professional growth, will help them develop their own set of skills, while supporting their students’ social and emotional wellness and foster students’ proactive attitude toward the VET system.
The main objectives of the SEE-VET project are:
a) To help VET Professionals to Understand and implement Social and Emotional Education (SEE) framework
b) to create a repository to help VET Professionals Experience a SEE environment first-hand and continue generating a
culture of SEE in their own institutions.
c) to provide VET teachers with innovative knowledge and competencies on how to increase their students’ motivation to
learn, practice, and work;
d) to contribute to increasing achievement levels among VET students
 
SEE-VET è un progetto Erasmus + della durata di 24 mesi che si propone di migliorare l’alfabetizzazione emotiva e sociale degli insegnanti e degli studenti dell’istruzione e formazione professionale, nonché la consapevolezza di sé, l’empatia, la resilienza e l’assertività. SEE, SEE-VET si propone di  supportare la crescita professionale degli insegnanti, aiutandoli a sviluppare il proprio set di competenze e  sostenendo al contempo il benessere sociale ed emotivo dei loro studenti.
 
Gli obiettivi principali del progetto SEE-VET sono:
a) aiutare i professionisti dell’IFP a comprendere e implementare approcci di educazione sociale ed emotiva (SEE) nei diversi contesti educativi;
b) creare un set di risorse per aiutare i professionisti dell’IFP a sperimentare in prima persona un ambiente SEE e continuare a generare una cultura di SEE nelle proprie istituzioni educative;
c) fornire agli insegnanti di IFP conoscenze e competenze innovative su come aumentare la motivazione dei loro studenti ad apprendere;
d) contribuire ad aumentare i livelli di rendimento degli studenti dell’IFP

Related Works